Teklif Stratejileri; Google Ads’ün (SEM) her kullanıcıya özel ayrı ayrı manuel teklif yapmasının zorluğundan dolayı ortaya çıkmıştır. Bu strateji, Google tıklamaları, dönüşümleri ya da karlılığı maksimize edecek şekilde oluşturulmuş otomatik olarak artırıp azalabilen tekliflerdir. Hesabınızın büyüklüğü veya Ads’in size verdiği hedefler doğrultusunda otomatik oluşturulmuş 6 farklı teklif stratejileri bulunmaktadır. Bu stratejilerinin her birbirinin birbirlerine karşı avantajları ve dezavantajları bulunmaktadır. Hedeflerinizi belirleyip size en yakın stratejiyi seçerek kampanyalarınızı en etkili şekilde kullanıcıya sunabilirsiniz. Şimdi detaylı olarak bu stratejileri inceleyelim.
CPA (Cost Per Action) Hedefi
Her bir aksiyon için ödemek istediğiniz ücretleri önceden belirlendikten sonra Google’ın, anahtar kelime tekliflerini CPA hedefine göre belirlemesidir. E-ticaret sitelerinde genellikle hedef ürün satışıdır. CPA modeliyle çalışılan e-ticaret reklamlarında siteye gelen trafik ile satılmış her ürün için ya sabit bir ücret ya da ürünün belirli yüzdesi yayıncıya ödenmektedir. CPA modelinde hesaplama ise Toplam Maliyetin, Toplam Aksiyon sayısına bölünmesiyle bulunur. Örneğin bir bilgisayar modeliniz için reklam yapmak istiyorsunuz. Bu reklam için 5.000 TL’lik bir bütçe ayırdınız. Yaptığınız reklam sonucunda 100 adet bilgisayar satıldı. Bu reklamın CPA’ini hesaplamak istiyorsanız: 5.000/100 =50 TL sonucu çıkmaktadır. Böylece her bilgisayar için 50 TL harcadığınızı görmüş olursunuz.
Tıklamaları Maksimize Etmek
Reklam için belirlemiş olduğunuz Ads bütçesi dahilinde en fazla tıklanmayı almanızı amaçlar. Bu teklif stratejini kullanmak istiyorsanız iyi belirlenmiş bir reklam stratejinizin olması gerekmektedir. Düşük bir tıklanma maliyetiyle sitenizin trafiğini artırabilirsiniz. Fakat seçilen anahtar kelime siteniz için değerli bir kelime olmayabilir bu da size dönüşüm sağlamayacaktır. Bu teklif stratejisini Görüntülü Reklam Ağı, Arama Ağı Reklamlarında kullanabilirsiniz.
Konum Hedefleme
Reklamlarınızın yayınlanacağı yeri ayarlamak için otomatik olarak oluşturulan tekliftir. Arama sayfalarında konumunuzu belirlerken reklamınızı arama sonuçlarında ilk sırada mı, ilk sayfada mı ya da yan konumda mı çıkmasına karar vererek hedeflediğiniz anahtar kelimeyi, reklam gruplarını veya kampanyalarınızı oluşturabilirsiniz. Geçmiş data verilerinizi kontrol ederek hangi anahtar kelimenizin üst sırada daha iyi performans göstereceğini biliyorsanız bu reklam stratejisini tercih etmeniz size fayda sağlayacaktır.
Hedef Geçiş Payı
Arama sonuçlarında rakiplerinizi geçerek üst sırada yer almak için sunulmuş teklif seçeneğidir. Geçiş Payını doğru bir şekilde kullanmazsanız Dönüşüm ve Tıklanma Başına Maliyetleriniz daha fazla olmaktadır. Bu teklif stratejisini karlılığın arka planda kaldığı ve rakibinizin üzerinde stratejik oynamanız gerektiğinde belirlenmiş ürün özel kampanyalarınızda kullanabilirsiniz.
Geliştirilmiş Tıklamaları Maksimize Etme
Geliştirilmiş tıklama başına maliyet (GTBM) özelliği, verdiğiniz manuel tekliflerden daha fazla dönüşüm elde etmek istediğinizde kullanılması gereken teklif stratejisidir. Dönüşüm getirme olasılığı yüksek olan tıklamaları optimize eder ve bu yönde teklifleri artırır ya da azaltır.
Teklif Stratejileri | ROAS Hedefi
Reklam gelirlerinizden gelir hedefini temel alarak teklif vermenize olanak sağlar. Özellikle E-Ticaret sitelerinde kullanılan en önemli metrik ROAS olduğu için bu teklif stratejisi büyük bir önem taşımaktadır. Bu hedefin doğru çalışabilmesi için en az 2 hafta süreye ihtiyacı vardır. Bu teklifin doğru bir şekilde yürütülmesi için Tıklanma Başına Maliyet ve Yüksek Dönüşüm Maliyetlerini de göz önüne almalısınız.